Project Diversity Assembly Today - Double 4th Schedule
Period 1
Period 2
Per.3 / Homeroom 9:23 – 10:12
SNACK 10:12 – 10:27
1st Assembly/4th Per 10:32 – 11:32
2nd Assembly /4th Per 11:37 – 12:37
Period 5 12:42 – 1:26
LUNCH 1:26 – 1:56
Period 6 2:01 – 2:45
- Enfoque #90 - Act 6 pg. 386 - ¿Cómo fue el día? - 10 mins (or so?) Muchas personas salieron ayer. Explica adónde fueron y si fue divertido o aburrido. (Tell where these people went and if it was fun or boring.) modelo: nosotros / parque de diversiones / Fuimos al parque de diversiones. Fue divertido. 1. yo / museo / divertido 2. ustedes / acuario /aburrido 3. mis amigos y yo / cine /aburrido 4. Florencia / centro / divertido 5. tú / zoológico / aburrido 6. mis padres / feria / divertido
- Review Vocab 6.2 - Flashcards Matching Game (5 mins)
- Review Regular AR Verbs 5 minutes --> Games: -Tank -Conjugation Trainer -Jewels of Wisdom -Rags to Riches -Alien Intruders
- Review Car, Gar, Zar Verbs 5 minutes --> Games: -Rags to Riches -Fill in the Blank -Fill in the blank 2 -Scatter -Staries -Jumping Tiles
- Finish filling in your notes from the PPT on ser/ir/hacer in Google Classroom on your own (5 minutes)
- Review Ser/Ir --> ir/ser Games: -Fill in the Blank -Ser or Ir? -Hangman -Fill in the Blank 2 -Scatter (5 minutes)
- Review Hacer --> hacer games: Activity 1 Matching Gravity (5 minutes)
- If you get done, complete the practice activities in the @ Home Tutor: Click Here
- -enter your name -click beginner -click unidad 6 -click lección 2 -click gramática -click práctica 2 (práctica 1 - regular ar verbs, práctica 2 - car, gar, zar verbs) or you can do the vocabulario :)
HW: WB pgs 274, 277
Vocab Quiz 6.2 on Friday (quizlet vocab 6.2 pg. 345)
Flashcards for this chapter:
quizlet vocab 6.2 OR Regular AR Preterite Endings OR AR + Car gar zar practice OR Hacer - preterite or ir/ser preterite
Vocab Quiz 6.2 on Friday (quizlet vocab 6.2 pg. 345)
Flashcards for this chapter:
quizlet vocab 6.2 OR Regular AR Preterite Endings OR AR + Car gar zar practice OR Hacer - preterite or ir/ser preterite
No comments:
Post a Comment