Friday, September 20, 2019

viernes, el 20 de septiembre de 2019

Enfoque #10 - Lee y Responde (read and respond) (10 mins)

Hay un tiburón. El tiburón se llama Clark. Él es un chico. A él le gusta la clase de biología. Él es grande y alto pero (but) tiene un lápiz pequeño. Clark no es inteligente pero (but) quiere un A+ en la clase de biología. Es un estudiante bueno y todos (all) los días Clark dice «¡Qué padre!» en la clase de biología. El miércoles, Clark quiere comer. A Clark le gusta comer goldfish, pero (but) no hay goldfish en la clase de biología. ¡Qué lástima! Entonces (so/then) Clark va (goes) al acuario en Long Beach. ¡Clark come a Nemo! Clark toca la boca y dice «¡Qué delicioso!». Qué lástima ……. El acuario en Long Beach no tiene a Nemo.

  1. What subject does Clark like in school?
  2. Is Clark a good student?
  3. What does Clark like to eat?
  4. What part of the body does Clark touch when he says «¡Qué delicioso!»?
  5. Why doesn’t the Long Beach Aquarium have Nemo?
- When you are done, share your answers with a friend or as a class

- Sobre Mi (about me) - fill out and color (nicely) your about me poster. Look up small phrases in Spanish if you need, or use Spanglish + the words that  you  have learned in class (20 mins) (the teacher has a sample poster if you need to see it)

-Go to Quizlet to study new vocabulary - Mochila Mala (15 mins)
-Quizlet.live if someone wants to start it (last 10 mins)!

HW: FInish the Sobre Mi if you didn't finish it in class!

No comments:

Post a Comment